Sv: Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!
Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.
De hadde følgende samtale pr telefon idag, da sambo ringte for å si ifra.
S "Jeg kan ikke ta mer enn en tur til Oslo denne uka, jeg må rett ned, og rett opp igjen for sønnen min er syk, og sambo kan ikke være borte fra jobb på tirsdag og onsdag. På tirsdag har vi ordnet barnevakt, men på onsdags morgen må jeg ta over."
A "Ja, knegg knegg, sånn går det når man begynner på skole når man har unger og full pakke knegg knegg " "Da blir det vanskelig knegg knegg" og han klarte å få det til å høres ut som om sambo var en dott som måtte hjem for å passe på barna sine.
Jeg skjønner godt at du reagerte på det han sa her, mens han lo i telefonen.
Jeg kan ikke se annet enn at det han sier mellom linjene er at når man har unge og full pakke, så gjør man det vanskelig (for mannen?) hvis man går på skole. Med andre ord: Bedre om kjerringa lot være, og heller var hjemme med unger og full pakke. Når han ler mens han sier det, så ufarliggjør han det på en måte,- men det er jo ikke så vanskelig å forstå hva han mener.
En god sjef holder seg for god til å komme med slike kommentarer.
En god sjef viser forståelse og respekt for arbeidsgivers grunner til å måtte være hjemme med barn innimellom. (det er jo derfor man har rett på "hjemme med sykt barn -dager)
Har denne mannen barn selv? Jeg har inntrykk av at det er de sjefene som ikke har familie eller barn selv, som har minst forståelse for slike tilfeller.
Hadde jeg vært deg, og truffet denne mannen, tror jeg ikke jeg hadde greid å la være å komme med en aller annen kommentar om hva jeg mente om saken,- så det er godt mulig at jeg må ha holdt meg hjemme fra det julebordet....