Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-06, 22:13   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Satt det på spissen - vi hadde ikke hatt så mange vaksineskader.

Jeg tror at vi må slutte å være nikkedukker i mange tilfeller. Vi må kreve skikkelig dokumentasjon på det forskere driver med, så kanksje de tar oppgaven enda mer alvorlig enn de tilsynelatende gjør i dag. Må si at jeg etter å ha sett programmet, forstatt står på at det er mye gambling inne i bildet. Og sånt bør ikke forekomme, mtp skadene det kan gjøre på et barn.

Ville vi vaksinert dersom forskere og helsepersonell informerte om skadevirkningene på en skikkelig måte?

Jeg synes ikke det er rart at folk er bekymret, slik blir det alltid i kjølvannet av denne typen programmer. Men jeg kan forsikre deg om at kravene til dokumentasjon er enorme, og sannsynligvis mye, mye strengere enn du engang kan forestille deg. Vi snakker om årevis ( i snitt 8 år) med forskning fra alt fra cellekulturer via rotter og mus, pattedyr som ligner mennesker, friske frivillige mennesker, utprøvninger på målgruppen i liten skala før kliniske forsøk i større skala. Det er meter på meter med permer som sendes inn til myndighetene før et legemiddel (som en vaksine er) godkjennes. Legemidler til barn krever enda strengere kontroll.

I tillegg er vi i den heldige (?) situasjon i Norge at vi som oftest er ganske trege, slik at legemidlene rekker å bli prøvd ut på store mengder amerikanere før vi tar det i bruk.

Det eneste det er umulig å sikre seg mot, er svært sjeldne bivirkninger, gjerne i kombinasjon med svært uheldige omstendigheter. Det må man opp i så store antall for å avdekke at det må i generell bruk. Og man er nødt til å se det opp mot nytten, i dette tilfellet en potensielt dødelig sykdom for små barn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat