Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-07, 16:49   #10
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Vi er litt som Sitron, klarer ikke ha navnet ferdig før vi har sett barnet. Jeg ville gjerne ha noen ideer, eller "diskutere" som noen andre her sa. Men gubben ville ikke diskutere en gang før de ble født.... Vi visste heller ikke kjønnet på noen av de. (selv om vi med eldste var så sikker på at det var jente, var nesten redd jeg skulle få sjokk om vi fikk gutt )

Første fikk navn etter ca 4 uker... Eller det ene navnet var vi enig om ganske tidlig, men ikke det andre (alle har doble navn som brukes til daglig). Var pappaen som kom på det navnet, jeg hadde aldri tenkt på den kombinasjonen.
Andre jenta fikk navn etter 9 dager. Pappaen reiste til sjøs da hun var 10 dager, og jeg nektet å bestemme navn over telefon eller per e-post... Hun hette noe annet hver dag før... hehe, så hadde han vært hjemme noen dager til hadde det kanskje blitt et annet andrenavn
Tredje fikk navn litt over 2 uker gammel. Det var storesøstrene som foreslo. De var helt enige, og jeg syntes det passet. Ga pappaen beskjed om at han fikk finne på noe annet om han ikke var fornøyd (han var litt misfornøyd med at jeg og hun har samme andrenavn, litt "urettferdig" å kalle meg opp, men jeg bruker ikke begge mine navn til vanlig lenger)
Min far kalte minsten 110204, litt ertende protest mot at vi ikke hadde navn på henne...

Alle har "vanlige" navn, men ikke så "pop" nå (mer 60-70 tallet). Typisk norske, skrevet rett frem, samtidig ikke "sære". Greit med navn utlendinger kan uttale