Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-06, 00:00   #32
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Men - kan jeg være sikker på at nytteverdien av vaksinen er større en faren for alvorlige bivirkninger?
Jeg spurte HS, og hun kunne ikke svare meg. God nok grunn for meg til å la være.

Nei, du vil ikke kunne si om nytteverdien er større en faren for bivirkninger for akkurat ditt barn (såfremt det ikke er påvist grunner for at ditt barn ikke skal ta en bestemt vaksine). Men når en vaksine skal godkjennes og benyttes må det være bevist hvor mye den beskytter og hvor stor sannsynligheten er for kjente bivirkninger.

At en vaksine innlemmes i vaksinasjonsprogrammet innebærer at folkehelsa mener det totalt sett dermed er færre tilfeller av barn som vil bli skadet av vaksinen, enn det ville vært barn som hadde blitt skadet/dødd av sykdommen det vaksineres mot. Om akkurat ditt barn kan komme i én av disse kategoriene er det jo umulig å si noe om.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat