Sv: Hjelp - utfylling av foreldrepenger - skjema (NAV)
Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.
Og da har jeg altså rett !!! Takk for svar!
Puh.. det tar på å fylle ut skjemaer i sammen kjenner jeg.
Må vi bestemme hvor mye far skal ta ut nå ? Eller kan vi endre dette senere?
Vi er sånn midt i mellom nye jobber begge to og vi blir helt svette av å ta stilling til dette nå. Noen som vet?
Jeg har det relativt friskt i minnet å fylle ut disse papirene, skummet gjennom tråden og tror du lurer på følgende (?) :
- Hvis dere velger 80% lønn modellen er det 54 uker, ferien har som Anda skriver ingenting med permisjonen å gjøre, men dere kan ta den innimellom permisjonen. Men husk at i følge loven tjener du opp ferie kun fra de første 3 månedene av permisjonen. Så når du er tilbake på jobb har du ikke 5 uker ferie som vanlig, men kun 1/3 av dette. Hvis ikke jobben din er grei å gir deg full ferieopptjening da. Mange private bedrifter gjør dette.
- Dere må fylle ut papirene med når faren skal ha sine (minst 6) uker, men dette kan endres underveis ved å sende inn en endringsmelding. Det som ikke kan endres er om dere velger 80/54 eller eller 100/46 (er det 46 ukermon tro) modellen.
- Sjekk denne linken for hvordan du taktisk kan forlenge permisjonen med en uke eller to ved å legge feriedagene dine til helligdager :http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=ferie
|