Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-07, 21:33   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobber du på nett?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Er det slik at man nødvendigvis er klar over at det man skriver blir oppfattet som mobbing? Det er lettere å tolke hvordan mottakeren tar i mot det man formidler i RL en på nett.

Enig i dette. Tror det kan oppleves som temmelig tøfft hvis man opplever at alle er "imot en" i en diskusjon, det har jeg sett eksempler på her på FP også. Men jeg tror ikke det oppleves som mobbing.

Klart, mobbing er også en definisjon, men jeg tenker på mobbing som når en eller flere går inn for å "ta noen", og da tenker jeg at vedkommende kan bli "tatt" for helt uskyldige ting også. Kommentarer på bilder vedkommende legger ut, hvis vedkommende forsøker å være morsom så tar man vedkommende dønn seriøst, eller motsatt hvis vedkommende er alvorlig tar man alt vedkommende sier som en fleip etc Jeg tenker definitivt ikke på det som mobbing hvis noen kommer med utsagn som "Negrene i USA er helt verdiløse, hva gjør det om de sitter i crackbulene sine og dør" og de får en (velfortjent) reaksjon.

Jeg tror også at en del kan oppleve å bli mobbet på nett fordi de får helt andre reaksjoner på nett enn de gjør i RL. På nett blir man "kjent" gjennom en skriftelig fremstilling, og i alle fall jeg kjenner mange som fremstår helt anderledes RL enn de gjør skriftelig. (Ikke på meninger, men på personlighet. De er feks mer alvorlige, stive, barnslige etc skriftelig enn de er i RL.)