Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-07, 12:49   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smokk og vektoppgang

Noen som vet om det er sammenheng (undersøkelser o.l) babyer som bruker mye smokk og babyer som ikke bruker smokk - legger de smokkeløse babyene mer på seg?

Snuppa vår (2 1/2 mnd) har veldig sugebehov så jeg er veldig glad hun tar smokken, ellers ville hun vel hengt i puppen i tide og utide... og da hadde hun kanskje (trolig!) vært trinnere enn hun er nå. Hun har hatt normal vektoppgang, i perioder litt lav.

Noen ganger får jeg dog litt dårlig samvittighet når hun våkner, skriker noen halvhjertede skrik (smokken!) - til jeg putter smokken i munn og hun sovner videre, ofte 5 timer i strekk på dagtid - altså hvis jeg putter inn smokken i ny og ne.

Jeg er ikke bekymret, bare en tanke jeg nettopp fikk. Det må da være en viss sammenheng...? Uansett, smokk er flott for å roe baby! Når de er virkelig sultne, så spyttes selvsagt smokken ut og det protesteres videre...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat