Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-07, 13:46   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god tilbakemelding

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det er alltid viktig med tilbakemeldinger, men det er nok litt misforstått - mener jeg - at det er viktig med negative tilbakemeldinger. Det kommer så klart ann på hva man legger i begrepet "negativ tilbakemelding", men jeg legger i det en negativ kommentar som betegner noe/noen (ala "du er dum" eller "hvorfor gjorde du noe så dumt?") og som ikke innbyr til en konstruktiv dialog..

Da har vi nok litt forskjellige syn på hva som er negative tilbakemeldinger. Jeg mener absolutt at negative tilbakemeldinger kan være konstruktive. Selv om man fremlegger noe negativt på en OK måte, så tar jeg ikke det bort det faktum at det er en negativ tilbakemelding.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det å argumentere med et annet synspunkt er ikke en negativ tilbakemelding, det er en "uenighet" som man redegjør for i en redelig diskusjon hvor man har som mål å komme fram til en løsning. I virksomheter som har en endringskultur, som mange mener er en type kultur som virkelig leder til suksess, er det nettopp debatter som bringer en videre til gode løsninger. Men - det er ikke slik at man da kan ha løse kanoner som går rundt og kommer med "sannheter" etter eget forgodtbefinnende.

I miljøer hvor det er lov til å slenge rundt seg negative tilbakemeldinger, er det vanskeligere å få til gode endringer og nødvendig utvikling - nettopp fordi man vi unngå å gjøre "feil" når man da risikerer å få negative tilbakemeldinger og kanskje få skylden for feil.

Jeg er enig i at man ikke skal skyte med løskrutt og stadig være negativ bare for å være det. Men av til gjør man faktisk feil og jeg setter iallefall pris på at noen forteller meg det, og da tenker jeg ikke bare på i jobbsituasjon, men ellers også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat