Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-07, 10:43   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smokk og vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Man må vel bare ha i bakhodet at smokkebabyer, jeg tenker spesielt på de nyfødte - kan få for lite mat.

Nettopp. Umiddelbar sult gir urolig barn, men et barn som får for lite mat over lit tid (trenger ikke være veldig lang tid) blir slapp og vil ofte sove mye.

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men sugebehovet er jo et instinkt barnet er født med, og ofte kan nok det overgå sultfølelsen.

Absolutt. Men det er også et instinkt som er der for en grunn, nemlig å få i seg nok mat. Jeg tok utgangspunkt i at du selv sier at barnet har til tider hatt noe lav vektoppgang, jeg ville derfor gitt pupp i stedet for smokk i situasjonen du beskriver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat