Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-07, 13:46   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man tolerant?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes at det er litt spesielt om man opplever seg selv om som tolerant, samtidig som man stadig vekk har ovenfra-og-ned betraktninger om andres levesett. Hvor er toleransen da?

Det kan jeg godt være enig i, at om noen stadig behandler andre med en ovenfra-og-ned-holdning og stadig fremhever at ens eget levesett er bedre enn andres, så vil den personen ikke oppleves som tolerant av meg, selv om han/hun mener selv å være det.

Jeg catchet ikke helt at det var det du spurte om i hovedinnlegget. Jeg tror det er ganske vanlig å karakterisere andres kultur, smak osv. og sette merkelapper på andres levemåte. For meg har ikke det noe med intoleranse å gjøre. Intoleranse blir det først når man ikke har noe forståelse for hvorfor folk er forskjellige, og mener at alle andre burde være som en selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat