Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-07, 09:54   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man tolerant?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men skal jeg tåle at du mener ting om meg? Skal jeg feks tåle at du synes jeg er harry og samtidig måtte betrakte deg som tolerant? Er det ikke slik at om du er tolerant, så skal jeg om jeg er relativt fornuftig forstå at du er det? Eller er det slik at om jeg er harry, så er jeg så "lost case" og sannsynligvis så lite oppegående at jeg ikke har forutsetning for å skjønne at du faktisk er tolerant?

Jeg skjønner ikke helt hva alternativet til å "tåle" det er? Hvis noen synes du er harry (eller snobbete, for den del), så synes de jo det, og det spiller ikke så mye rolle om du "tåler" det eller ikke. Og jeg ser heller ikke helt hva dette har å gjøre med å være oppegående eller ikke å gjøre. Man kan ta seg nær av ting selv om man er oppegående, og man kan være skikkelig teit og samtidig veldig lite nærtagende. Og igjen, jeg mener man fint kan være tolerant selv om det finnes folk som mener at man ikke er det.

Hvis jeg synes folk som hører på Sputnik har elendig musikksmak, eller at folk som kler og sminker seg etter goth-stil ser stygge og morbide ut, eller at folk som går i matchende grilldresser er harry, så kan jeg ikke se at det har noe med å være tolerant eller ikke å gjøre. Det vil være uhøflig å si det til dem, kanskje, særlig hvis de ikke har invitert til kommentarer, men mener du høflighet er en forutsetning for toleranse? (Det er ikke et retorisk spørsmål - jeg lurer på om du mener at man er tolerant hvis man tenker negative ting om folk, men lar være å si dem, mens man er intolerant dersom man sier dem. Jeg synes dette er en interessant diskusjon.)