Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-06, 09:37   #49
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Uenig. Man kommer ikke unna at det er lureri og høyst umoralsk å fortelle noen at man bruker prevensjon uten å gjøre det. For meg blir det svært teoretisk og lite virkelighetsorientert å si at man er klar for å bli far fordi man stoler på det sexpartneren sier.

Jeg er enig i at det er galt og umoralsk å si at man bruker prevansjon hvis man ikke gjør det, selvfølgelig. Men alle er ikke så vanvittig moralske, er de vel? Og folk man har tilfeldig sex med kjenner man ikke nødvendigvis godt nok til å bedømme moralen til. Derfor mener jeg det er dumskap å ikke ta ansvaret selv i en slik situasjon, uansett. Det kan bli barn av sex, det vet de fleste. Det er et ansvar man tar på seg når man velger å ligge med noen, selv om mange lukker øynene for det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat