Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Det jeg synes er tragisk og det mener jeg, er at leger går 24 timer i strekk uten pauser for å kunne ta seg snusen sin når pasienter ikke er til stede.
Hvis det er slik at leger risikerer å gå i nikotinabstinens om de ikke må snuse mens de er hos pasienter synes jeg det virker som en sikkerhetsrisiko ved norske sykehus, noe som arbeidstilsynet bør ta fatt i umiddelbart.
Snus er et risky stoff indirekte også for pasienten hvis det viser seg at en eventuell abstinens kan gå ut over pasientbehandlingen.
Selvfølgelig går leger alt for lange og travle vakter. Det er da ikke noen hemmelighet det. Det står mye om det i avisene fra tid til annen, og en serie nå i høst senest.
Poenget er at i realiteten så er det sånn nå. Og om noen kommer inn på natta med et eller annet og legen har en snusleppe eller har stygg mascara eller er bustetet på håret så synes jeg personlig at man har et merkelig fokus på ting om man reagerer på det.
En snusleppe hadde ikke vært en faktor når jeg skulle hadde bedømt legens kompetanse, jeg hadde antagelig tolket det som at han eller hun hadde hatt en travel vakt.