Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Og om noen kommer inn på natta med et eller annet og legen har en snusleppe eller har stygg mascara eller er bustetet på håret så synes jeg personlig at man har et merkelig fokus på ting om man reagerer på det.
En snusleppe hadde ikke vært en faktor når jeg skulle hadde bedømt legens kompetanse, jeg hadde antagelig tolket det som at han eller hun hadde hatt en travel vakt.
Jeg syns det er forskjell på å se sjuskete ut og å bruke snus i møte med pasienter etter en lang vakt. Jeg ville likevel ikke ta legen for å være en dårlig lege, men ville definitivt reagert på det som dårlig skjønn. Sympati for at leger jobber altfor lange vakter og ikke får tid til pauser er nok desverre ikke det som hadde slått meg først i en sårbar situasjon.
Når jeg tenker på det nå, syns jeg jo at det høres umenneskelig ut og skjønner godt at behovet melder seg. Også er det klart at en diger snusleppe er verre enn en liten, nærmest usynlig en. Ekkelt syns jeg det er uansett, selv om jeg ikke skulle kline med vedkommende.
|