Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-07, 18:23   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boikott Israel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Dette er en overforenkling som kun viser den ene siden av saken. Det er voldsomt mye Israle-hat generelt i Midt-Østen og mange av nabolandene til Israel har nøret opp under dette hatet gjennom sin (dårlige) behandling av Palestinske flyktninger. At Palestinere dessuten velger å gå til det skrittet at de benytter selvmordsbombere som reaksjon på sin frustrasjon er ikke noe som jeg syns taler i deres favør. En selvmordsbombe er ingen stein.

Jeg ser selvfølgelig det problematiske i de millitære overgrepene som skjer fra Israelsk side. Men man skal huske på at dette er et land som flere ganger har opplevd å bli angrepet, uten forvarsel, av sine naboer. Det finnes utrolig mange land her i verden som bryter menneskerettigheter på den ene eller den andre måten. Og jeg håper at de som boikotter Israel blant annet også boikotter Tyrkia (som undertrykker kurderne) og boikotter Kina (som okkuperer Tibet).