Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-06, 22:40   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For oss som syns vi har mye å slepe på iblant

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

I et land hvor krav til forsvarlig transport av dyr mest sannsynlig ikke gir noen mening for folk flest, er kanskje denne transportformen blant de mest "dyrevennlige"?

Jeg husker med gru da min kjære og jeg var på busstur fra Marakesh til Agadir i Marokko. Dette var akkurat i den tiden hvor innbyggerne hadde en eller annen festival, som krevde at man skulle slakte en sau pr husstand. Det var sauer over alt hvor vi snudde og vendte på oss.

På veien mot Agadir - en buss hyret inn av Star Tour, eller hvem det var vi reiste med - vrenger sjåføren plutselig bussen inn til siden av veien. Han hopper ut - tar tak i tre levende sauer, som ligger der bundet. Sauene blir fullstendig uten mer dikkedarier stappet inn i baggasjerommet på bussen!

Bussturen varte i timesvis - det var dødsvarmt - og de stakkars sauene ble kastet fram og tilbake i baggasjerommet. Ikke hadde de vann, de hadde sikkert lite med luft - og redde må de ha vært!

Vi var opptil flere passasjerer som klagde på denne behandlingen av sauene, men fikk bare til svar om at vi ikke skulle legge oss opp i dette, da Marokanere ikke så på dyr på samme vis som oss nordmenn!

(Sukk... og så var det endatil de som klagde fordi sauene dreit ned baggasjen deres...)