Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-07, 23:17   #8
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med dagens generasjon?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg må si meg enig med Jessica. Jeg kjenner at lysten til å være lærer ikke helt er der for tiden, fordi jeg nesten bruker mer tid på å lære barna normal folkeskikk enn å lære dem fag. Selvsagt er det sosiale en del av en skolehverdag, men det tar fort fokuset bort fra læring.

Nå er jeg godt voksen og nyutdannet lærer så jeg gleder meg over å være igang, men jeg må si at jeg er sjokkert over en del barn og holdninger som foreldre har.

Det verste er å observere hvor slemme de er mot hverandre. Mobber hverandre over sms, kommer med rasistiske utsagn mot minoriteter på skolen, respekterer ikke voksne, snakker i munnen og står og drar i læreren når de trenger hjelp. Vi må stadig fortelle ungene at de må vente til læreren er ferdig å hjelpe en elev før de kan få hjelp. Truer andre med saks, kaster andres ting til skogs eller på taket, ødelegger skolens inventar og utstyr (klippet over ledninger til datamaskinen, knekker fargeblyanter osv.).

Dette er faktisk hverdagen...... og jeg er sjokka....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat