Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-07, 18:05   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det med dagens generasjon?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Nå er jeg godt voksen og nyutdannet lærer så jeg gleder meg over å være igang, men jeg må si at jeg er sjokkert over en del barn og holdninger som foreldre har.

Det verste er å observere hvor slemme de er mot hverandre. Mobber hverandre over sms, kommer med rasistiske utsagn mot minoriteter på skolen, respekterer ikke voksne, snakker i munnen og står og drar i læreren når de trenger hjelp. Vi må stadig fortelle ungene at de må vente til læreren er ferdig å hjelpe en elev før de kan få hjelp. Truer andre med saks, kaster andres ting til skogs eller på taket, ødelegger skolens inventar og utstyr (klippet over ledninger til datamaskinen, knekker fargeblyanter osv.).

Dette er faktisk hverdagen...... og jeg er sjokka....

Dette var da på skolen min og da jeg var ung...

Mobbingen er det eneste jeg ser bedring i enn det var før, det er mer fokus på mobbing og hele skolen jobber med det sammen, men ennå er det et problem. Før så ble det ikke snakket om og ingen tok affære.

Min mann husker også at det var slike tilstander i skolene på "bygda" der han kom fra.

Dette var på 70/80 tallet da vi gikk på barne/ungdomskole.

Men jeg ser jo at spesielt alvorlig vold på skolen har det kommet mer av.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat