Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-07, 18:10   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De, Dem og dere

Nå fikk jeg flashback tilbake til den tiden jeg jobbet på et lite konferansehotell. Jeg, og alle mine medarbeidere med norsk etnisk bakgrunn, henvendte oss konsekvent til kundene med "du."

En av medarbeiderne hadde foreldre med annen kulturell bakgrunn. Selv var hun født og oppvokst i Norge, og snakket ikke språket til foreldrene. Men på et vis skilte hun seg ut fra oss etniske norske - hun henvendte seg konsekvent til kundene med "De."

Vi var alle ca jevngamle - mellom 23 og 30 år.

Mulig det hadde noe med kultur å gjøre, mulig det hadde noe med oppdragelse å gjøre - ikke vet jeg?