Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-06, 23:22   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Formell og uformell

Tante M. (100 år) kaller sine venninner for "søster Katrine", osv. De er venner fra da de var sykesøstre sammen. For meg som aldri har møtt "søster Katrine" så er hun likevel helt levende for meg, dels takket være den tittelen, tror jeg.

(Det er hun som pleier å utbryte takknemlig at "å, så fint det er når gud går foran!" (= gud ordner opp), når det egentlig er hun selv som har vært driftig og fikset ting. Som da hun gikk ut på gata og ynding stoppet den første sterkt utseende unge mannen som kom forbi og fikk ham til å hjelpe henne å flytte flygelet hennes. "Han får no litt hjelp og, av og til" sier tante M. nøkternt da. )