Sv: Meierismør eller margarin?
Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.
Jeg tenkte faktisk jeg skulle lage en egen tråd om dette, men du kom meg i forkjøpet.
Jeg foretrekker meierismør. Men hva er alt dette snakket om at folk ikke vil ta i margarin med ildtang? Mulig jeg har misforstått, men margarin nå er da ikke det samme som margarin på 80-tallet? Transfett finnes IKKE i margarin heller. Så hva er egentlig galt med margarin? Jeg bruker mest smør, men jeg bruker også noe sånn Vita Hjertegod flytende-greier, er det definert som margarin?
Jeg trodde margarin ofte var en blanding av smør og diverse sunne oljer og sånt.
Så åpplys uvitende meg! 
Jeg holder meg helt til naturlig mat og naturlig fett, ergo bruker jeg heller smør enn bearbeidet margarin. Meierismør er et naturprodukt og blir nå anbefalt av flere og flere ernæringsfysiologer også. Her er en link som sier litt om smør kontra margarin, jeg har andre linker også men jeg synes denne er lettlest og god. Det om smør står et par scroll nedover siden. 
http://matoghelse.custompublish.com/...505-48909.html
Margarin bør aldri brukes til steking iallfall, det er jo det verste man kan gjøre. Da er oljer bedre, men meierismør og kokosfett er best siden mettet fett tåler bedre varme enn umettet fett. Her står litt om det, øverst i artikkelen.