Sv: Mor vs Far
Opprinnelig lagt inn av nam, her.
Du har nok rett i dine mistanker. Det er forskjell på oss. Menn og kvinner har kjønnsforskjeller. Det er bare ikke blitt forsket nok på, pga det store fokuset på likestilling.
Endrer: For en gangs skyld leste jeg ikke hele tråden før jeg svarte, og jeg ser at de flotte oppegående FP-damene allerede har satt sitt preg på tråden!
Det er forsket mye på forskjellene mellom kvinner og menn - det er mulig at det kunne vært forsket mer, men det er nå også en prioriteringssak da. Skal man forske på det "selvsagte" - forskjellen mellom kjønnene eller på å helbrede kreft? Eller finne en ny vaksine? Eller kanskje billigere HIV-medisin?
Generelt sett er det prioriteringen av hva som er viktigst som gjør at man forsker på ulike ting (selv om det også er diskutert at man oftere forsker på manne-sykdommer enn kvinne-sykdommer) - det er ikke ideen om likestilling som står i veien for det?!!!
Likestilling er kjempeviktig og egentlig noe helt naturlig. Men - fordi om jeg er for likestilling tror jeg jo ikke at mannen og kvinnens fysiologi er lik. Det er menneskeverdet som skal likestilles, respekten for begge kjønn og respekten for at også kvinner har en rett til utdanning, jobb, osv. osv.
Det er mulig at jeg henger meg opp i denne formuleringen og at dette innlegget er helt på sidelinja, men - jeg blir bare så frustrert over denne typen tanker som jeg synes undergraver den viktige essensen i likestillingsdiskusjonen...
|