Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-07, 11:54   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

I min lille kjernefamilie har vi en tendens til å ha -is-endelse på substantiv og egennavn. Mammis og pappis for eksempel kan vi si, og -is etter Veslas navn, barnisen til barnehagen, mormis til mormor. Ja, i det hele tatt. Vesla har også tilført noen uttrykk opp igjennom. Før hun lærte å snakke helt reint, så sa hun b til k. Så vi sier "den barpe niben" om "den skarpe kniven" siden det uttrykket har festet seg hos meg.

Da jeg var liten hadde faren min endel uttrykk som jeg ikke har hørt mange andre si. Eksempler:

"Å dra te Skjællvika!! - utrykk for å være imponert eller overrasket.
"Nå får'u ta dæ ei bolle suppe!" - kan du holde kjeft og være stille kjære barnet mitt.
Klappe hardt på ryggen og si "Kameratslag!".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat