Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-07, 20:59   #19
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barn

Jeg er sjef. Med barn. Når barna er syke må de ha omsorg, og alle har krav på 10 betalte dager i året. Jeg kjenner alle barna til mine ansatte, og er genuint opptatt av at de skal ha det bra, så jeg ønsker sevsagt god bedring, og følger opp når den ansatte er tilbake.

Det jeg imidlertid synes er en uting, er at mine ansatte ofte synes å være førstevalget for å være hjemme (ie bruke opp sine dager først). Dette har ingenting med at pappa ikke klarer å ta seg av de små, vi snakker skikkelig kompetente pappaer, men litt den der pappas jobb er viktigst. Jeg hadde til og med en fortvilet ansatt som lurte på hva de nå skulle gjøre når alle hennes 10 dager var brukt opp, for pappaen kunne bare IKKE ta seg fri. Vel, hos meg måtte hun i såfall trukket timer for fraværet. Det får være grenser. Det er ingen hos meg som ikke savnes når de ikke er på jobb.

Selv deler vi sånn at den det passer best for er hjemme. Kan jeg bytte vakt, så er jeg hjemme på dagen, og reiser på kveldsvakt når sambo kommer hjem.

Erfaringsmessig kan alle slike egenmeldte fraværsordninger misbrukes. Sånne er det bare.