Sv: Krangling..
Tidligere kunne vi ha en litt røff tone - og tok nok ikke alltid hensyn til om det var andre rundt oss. Særlig om vi hadde besøk tidlig fredag ettermiddag: slitne og sultne er vi ikke alltid så hyggelige...
Jeg merker at mye har endret seg etter at lilletinken kom. Vi prøver uansett å få luftet ut kruttet for å lette på generelt dårlig stemning. Sambo har en snedig tendens til å plutselig uttale seg kryptisk når vi har gjester. Han hinter om at jeg må være mer vertinne og tilby de som sitter rundt bordet mat. Joda, jeg har litt å lære. Men dårlig skjult hinting - som jeg ikke alltid skjønner bæra av fører til mye gruff hjemme hos oss.
Sett fra hans side så er det kanskje at jeg er lat og spiller/er fullstendig idiot når det kommer til normal høflighet. Men når han har ideen, kan han ikke bare gjennomføre den selv da? Og heller ta det opp med meg på et annet tidspunkt?
De uttrykkene dere andre nevner ville jeg aldri funnet meg i å bli kalt - men så bruker jeg ikke slike ord selv heller. Det får da være måte på!
|