Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-07, 19:55   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk skole i krise?

Så bra at noen fronter dette.

Jeg jobber ikke i VGS (ennå...), men kjenner meg godt igjen i hennes betraktninger.

Jeg synes det er en ugunstig tendens til å kneble alle lærere som har noe viktig å si om feil og mangler med skolepolitikken med en holdning om at de "sutrer".
Lærere må slutte å "sutre" for de har det jo så bra (fri hele tide, nesten, har jeg hørt...)

Jeg er glad jeg har så mye indre motivasjon når det gjelder yrket mitt.
Det er ikke så veldig mye ytre motivasjon mtp annerkjennelse fra politikere og samfunnet generelt å hente.
Nå er ikke jeg blant dem som tar meg nær av vitsing om lange ferier (som i realiteten er lange fordi det er avspasering) og korte dager (som på ingen måte stemmer lenger) - men det slår meg som litt merkelig at det er generelt akseptert å vise så lite respekt for læreryrket.

Å være lærer er for meg et utrolig meningsfyllt og gledesfyllt yrke.
Veldig synd at lærere som artikkelforfatteren mister motivasjonen fullstendig pga de ytre rammene.
Håper noen tar dette på alvor.