Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Åja, snakker vi bare om hva som er praktisk gjennomførbart?
Jeg sier hva jeg synes om hvordan det skulle / burde være, det trodde jeg faktisk at de fleste forstod.
Jeg ser ikke helt at det er en motsetning der. Hvis man sier noe om hvordan man mener at ting burde være, så snakker man vel vanligvis om hvordan de burde være i praksis? I alle fall dersom man snakker om hvordan lover og regler burde være, og det er det i alle fall jeg har ment at diskusjonen handler om. (Hvis man uttaler seg om hvordan folk burde oppføre seg, blir det gjerne litt større sprik mellom ønskelig og praktisk mulig å gjennomføre. Jeg skal gjerne være med på å ønske f.eks. at alle gjør sitt beste for å unngå uønskede svangerskap, men jeg kan ikke se at noen regelendringer vil hjelpe på det ønsket, dessverre.)
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
JEG synes det er hårreisende at kvinnen skal ha siste ord i saken, og jeg synes at "kvinnens rett til å bestemme over egen kropp" har gått for langt.
Jeg hører at du sier det, men jeg er fremdeles ikke helt sikker på hvordan du mener at reglene burde være i praksis. Hvis du altså mener at reglene (for hvem som skal få lov til å ta abort) burde vært endret - mener du det?