Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-06, 15:35   #154
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men for det første så vet man ikke i hvert enkelt tilfelle om dette barnet kommer til å sulte eller bli mishandlet osv. (Av de mange tusen abortene som utføres i Norge hvert år, så gjetter jeg at ganske få av disse barna ville kommet til å leve under slike forhold som du beskrives dersom mødrene deres ikke hadde valgt abort.) Og for det andre så mener vel ikke du heller at det ville være greit å ta livet av disse lidende barna for å spare dem fra videre lidelser?

Abort er jo ikke enestående for Norge, det burde vært selvvalgt for alle kvinner i hele verden, noe det desverre ikke er. Jeg mener heller ikke at man skal ta livet av barna når de først er kommet til verden (flere adopsjoner, annen diskusjon), men jeg mener at selvvalgt abort bidrar til at et ihvertfall ikke blir flere slike skjebner. Desverre burde flere helt uegnede foreldre tatt abort, det er min personlige mening. Hadde barna blitt tatt vare på av andre egnede så er det en annen sak, men barnevern og andre aktuelle myndigheter fungerer jo ikke så optimalt. Hadde det gjort det, så synes jeg abort i mange tilfeller ikke burde vært aktuelt. Jeg tror også det i Norge er flere forferdelige skjebner som ikke kommer fram, der barns fysiske og psykiske helse blir ødelagt for framtiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat