Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
lykkeliten02: Jeg er for selvbestemt abort, jeg også. Jeg prøver bare å si at dersom man ser på et foster (uansett hvor lite) som et menneske, så forstår jeg at man ikke synes det burde være lov til å ta livet av det - like lite som det bør være lov til å ta livet av større barn, eller voksne, for den del, selv om de lever et kjipt liv. (Og at jeg ikke er for selvbestemt abort av hensyn til de barna som ikke burde vært født, men av hensyn til kvinner som ikke ønsker å føde dem.)
Ja, jeg skjønner at mange ser sånn på det, jeg klarer bare ikke å mobilisere de følelsene selv, for meg er et ufødt foster kun et foster som ikke er levedyktig ennå, ikke utviklet nok og har ingen følelser eller begreper om hva de går glipp av. Men greit nok, jeg forstår at motstandere ser helt annerledes på det.
Jeg er også for selvbestemt abort av hensyn til kvinner(og menn) og deres livssituasjoner, men for meg er det et viktig aspekt at det kan være det absolutt beste valget for både foreldre OG det ufødte barn.
|