Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-07, 02:21   #3
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Hadde jeg skulle hatt et barn av rusmisbrukere til middag hadde jeg stått over alkoholen den kvelden. Tryggheten til barnet er viktigere enn tradisjonen til de voksne.

Signerer helhjertet.

Min far er periodedranker og jeg har jo ingen vonde opplevelser med det, men jeg var usikker som liten og ungdom.
Likte dårlig at han drakk selv om han aldri gjorde noe galt.
Han var jo snill som et lam når han drakk, men han forandret seg og jeg likte det ikke.

Her serveres det aldri alkohol til mat uansett andledning.
Drikke gjør vi kun på jentefester/andre fester uten barn tilstedet.

Men jeg bryr meg ikke om at folk tar seg litt vin/øl til maten når vi er borte, så sant de holder seg til det og ikke drikker hele kvelden utover.

Men her serveres det ikke alkohol selv om gjestene som kommer er vant til å ha det til julemiddagen.
Har vi jula hos oss er det våre tradisjoner som gjelder.

Hadde vi drukket vin etc og et barn av rusmisbrukere etc skulle komme så hadde vi glatt sløyfet alkoholen.

Sånn på siden så kan jeg ikke skjønne hva som er så godt med alkohol til maten. Ødelegger smaken på maten helt. Urk...

Vann eller brus/saft blir servert her.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat