Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-07, 10:29   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ingen menneskerett å få barn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette argumentet er jo temmelig velbrukt.

Jeg sitter her og knoter på eksamensoppgaven min og ville dele artikkel 16 i den internasjonale menneskerettighetserklæringen med dere;

Så kan da diskusjonen gå på tolkningen her. Er det å stifte en familie kun at mann og kvinne blir sammen, eller er det å stifte en familie noe som innebærer å få barn?

Nå har jeg ikke lest de andre svarene. Jeg tenker umiddelbart at det å få barn sammen for de fleste er en naturlig konsekvens av at man har valgt hverandre som livspartnere og dermed stiftet en familie på to. Slik jeg toler denne artikkelen er det en menneskerett å få velge hvem man vil tilbringe livet sitt sammen med og evnt. få barn sammen med, altså at dette er en rettighet mot tvangsgifte eller mot å bli nektet å gifte seg med den man ønsker, men etter min mening er det ikke noe i den artikkelen som sier at man har rett til å få barn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat