Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-07, 11:51   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen hjelpe meg med å plassere denne historien?

Jeg har fått et oppdrag jeg ikke sånn uten videre klarer å løse. Kanskje går det med deres hjelp?

Sitat:

Det jeg husker er ca slik: Det er en vandrer (selger,handelsreisende?), en som skal hjem kanskje? som leter etter husly, det er dyp snø og ingen vil gi husrom. Han kommer til et hus der det bare er barna som er hjemme. De tar i mot ham, deler julematen med ham og gir ham en plass å sove (?). Mamma kommer hjem etter at han er reist, eller sovnet(?). Han legger igjen gaver til familien. Tror vi får vite at han er jøde.
Norsk kvinnelig forfatter tror jeg. Men det kan godt være at jeg er helt på jordet

Virker det kjent på noen?