Re: Sv: Om julegavenes innhold
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er sikkert helt unødvendig å slenge seg på her, men likevel: Jeg synes det er bra å venne ungene til at "gave" ikke bare betyr leker og stæsj og glitter, men at det også kan være nyttige og praktiske ting. Hvis vi likevel skal kjøpe en ny stol til guttungen sånn omtrent på denne tida, så kan han godt få den som julegave, så blir det på en måte også synliggjort at dette er en av de tingene mamma og pappa bruker penger på - vi kan ikke bruke alle pengene våre på tant og fjas (selv om det kanskje ser litt ut sånn iblant ).
Og jeg blir kjempeglad om jeg får et fint og praktisk møbel i gave, jeg. Eller en kul dørmatte, for den del.
på Skilpadda, nok en tråd 
(Også alle de smiliene i en setning da!)
Avkommet får blant annet ny Nøstebarn ullpysj til jul, og hun kommer til å bli glad for den også, fordi hun selv synes de er best å sove i. I tillegg får hun bøker og ordentlig Xylofon med god lyd av meg, og hun kommer til å bli lykkelig.
Bøker er forresten noe jeg synes er både stas for ungene, i hvertfall avkommet som er som sin mor og elsker å lese, og nyttig. For man kan jo lære mye av å lese gode bøker da.