Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-07, 16:11   #46
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Vi fikk seks flotte spisestuestoler av svigermor et år og det er en av de fineste gavene jeg har fått i voksen alder. Vi er ikke bortsjemt med dyre gaver, så den gaven var et unntak. Nyttig og kjærkommen gave.

Barna mine har aldri vært vant til å få gaver utenom bursdag og jul. Jeg sper på med tegneark og hobbyartikler, men ellers hører det til unntaket at de får noe.

Til jul får de både nyttige og "unyttige" gaver. Begge deler blir de like glade for. Det er ikke så mange år siden julegavene kun inneholdt nyttige saker, som ullsokker, votter o.l. Var de riktig heldige kunne gaven inneholde et sjal, en brosje eller en leke.

Jeg er veldig glad for at slekt og venner gir barna mine en pen blanding av klær, leker og utstyr som ski, skøyter, akebrett o.l. Fra de var små har de takket pent for alle presanger, enten når de har sett giverene i romjulen, eller via brev, telefon eller e.mail.

Jeg kom på en artig episode fra sønnen var liten og vi var i lekebutikk for å kjøpe bursdagsgave til en venn. Han hadde nettopp lært at han ikke kunne få noe hver gang vi var i lekebutikken. Men ønske var lov. Han gikk rundt i butikken og ropte gledestrålende til meg:"Mamma! Det ønsker meg meg til jul og det ønsker meg meg til jul og det ønsker meg meg til jul". Dette var på vårparten. Lenge til jul og bursdagen hans kom først. Men det er lov å ønske.

Hvor mye foreldre bruker av penger på gaver til egne barn syns jeg ingen andre har noe med. Tror heller ikke det er så mange som føler at de må kjøpe like dyre gaver hvert år.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat