Sv: Om julegavenes innhold
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Nå har jeg bare lest bruddstykker av tråden, men jeg skjønner ikke helt hva vi diskuterer. 
Økonomien vår er sånn at vi ikke alltid har råd til både å kjøpe alt barna trenger + det som står øverst på ønskelisten deres.
Poden på 2,5 får altså i år en ny seng. Han trenger ny seng, han er så liten at han ikke skjønner julestyret likevel. Men jeg vet jo hva han ville blitt glad for å pakke opp på julaften, så jeg har sikret meg at bestemor kjøper en ny koseklut og at noen andre kjøper noe lego etc.
Stesnuppa trenger ikke noe spesielt nå, så hun får et SingStar-spill som står øverst på ønskelisten.
Jeg skjønner ikke helt hva slags problem HI legger fram. Tenker du at siden vi kjøper seng til Poden i år, så må vi kjøpe leker for samme sum neste år? Da skjønner jeg at det å gi praktiske gaver kan være et problem.
Kloke ord fra (bl. a.) bæret.
Vi har ikke så mye penger, og kan defor finne på å ønske oss særdeles praktiske må-ha-ting til jul. Vinterdresser koster, senger og stoler også. Eldstemann har helt klart for mye leker, men det er i mine øyne umulig å begrense overfloden da lekene stort sett kommer fra jule- og bursdagsfeiringer. Spør øvrig familie meg om hva vi ønsker oss til jul, ramser jeg opp saker og ting av praktisk nytte, samt leker eldstemann snakker varmt om. Jeg stiller ingen krav og lager heller ingen regler for hva ungene skal få, ei heller når de skal få det. :enkel: Det får være helt opp til dem, men, som nevnt tidligere, spør de meg, kan jeg veilede dem litt. Vi skal i nær fremtid ta oss en opprydning på eldstemann sitt rom. Da skal vi gi bort leker hun ikke bruker. Det er ikke så farlig med for mye leker så fremt de er i bruk, eller havner hos noen som kan få bruk for dem. :edel: