Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-07, 15:50   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å betale barn for gode karakterer?

Jeg synes det blir litt naivt, Jessica. Ja, i teorien skulle jeg ønske at det var den indre motivasjonen som lå til grunnlag, men enkelte ganger trenger vi et lite spark, eller en ytre motivasjonsfaktor om du vil. Jeg håper feks at ungene ønsker å hjelpe meg med husarbeidet, men jeg innser jo at de, som jeg, mener at husarbeid ikke akkurat er morsomt å holde på med. En liten belønning kan være på sin plass. Jeg syns det er greit med en liten belønning selv, jeg, som lønn for hardt arbeid. Enkelte ting kommer jeg alltid til å gjøre fordi jeg , og ikke fordi jeg vil eller ønsker det, og sånn er det med våre håpefulle også. Noen seiler gjennom skolen uten problemer, andre sliter mer og anser skolen og alt som har med det å gjøre som et ork - uansett.

Noen ganger er det også som kie beskriver. Det må en ytre faktor til for å trigge den indre. Min eldste "hatet" grønnsaker og nektet å spise de. Så fikk hun en liten belønning hvis hun smakte på det, og nå spiser hun det fordi hun liker det - helt uten belønning.