Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-07, 20:53   #53
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å betale barn for gode karakterer?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg forstår godt at man ikke ser vitsen med påskjønnelser om man har motiverte unger som ligger over gjennomsnittet. Jeg snakker stort sett ikke om dem. Jeg snakker om de som sliter med motivasjonene, og som trenger et puff i form av ytre motivasjon som penger.

Jeg ser poenget ditt og jeg er ikke helt uenig. Ene barnet mitt har f.eks. en treer i matematikk nå. Iflg. lærer klarer barnet mitt helt sikkert en firer og kanskje en femmer før han er ferdig på ungdomsskolen. I de andre fagene går det veldig bra. Dersom jeg skulle finne på å betale han for å få en firer i første omgang så føler jeg at det er feil. Jeg vil heller prøve "positiv forsterkning" ved å skryte og oppmuntre når han jobber med leksene. Betaling av karakterer er absolutt siste utvei for min del....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat