Sv: Det å betale barn for gode karakterer?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg ler litt for meg selv av apan, kjenner jeg, som heller vil at barna skal feile på skolen, enn å ty til ytre motivasjonsfaktorer. I mine øyne blir dette veldig trangsynt tenking da man bare tar høyde for sin egen (evt. tenkte) situasjon.
Jeg vet ikke, det er stor forskjell på hvordan folk tenker når det gjelder skole, det må da være det beste at ungene finner noe som de virkelig har lyst til å gjøre enn at man skal betale dem for å få gode karakterer? Selv droppet jeg ut av allmenfag og er sjeleglad for det. Jeg hadde blitt gal av å gå tre år på en skole med det opplegget som var der, jeg trivdes mye bedre på yrkesskolen. Jeg synes ikke det er et tap hvis mine unger ikke får karakterer til å bli leger eller advokater, bare de ikke blir cowboyer. (For de som liker WN: "Mama, don't let your babies grow up to be cowboys, they never stay home and they always alone even with someone they love.)