Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-07, 07:15   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nissens rolle hos dere?

Her tror jeg Mazungen er litt usikker men legger godviljen til. Hun vil gjerne ha besøk og har skjønt at voksne bare gidder så lenge de tror hun "tror".

Vi fikk besøk av to underlige kryssningsnisser forleden dag so "plutselig dundret på verandadøra". De hadde med en førjulsgave til Mazungen og det var overaskende så raus ungen var med klemmer, men hun fortalte det hele til farfar i går som om hun ikke hadde skjønt det var ham og kjæresten.

For en uke siden var vi på gården for å se om vi fant nisser på låven, og det gjorde vi jammen. Men det er litt rart for de er vitterlig litt kryssningsnisser. De er kledd vel mye som nordpolnisser men er på låven.

At det er mamma (med bidrag fra farmor og farfars kjæreste) som lager adventskalender synes jeg hun har godt av å vite.

På julaften kommer nissen tidlig gjerne rundt kl 17, og han har ofte med pakker fra noen andre men iallefall en fra seg selv. Har gjerne med noe til de voksne også, iallefall de barnsligste av dem.

Nissen får gjerne en sang eller en liten selvlaget gave fra Mazungen. Hun vil også sette ut grøt i år. Vi har ingen tradisjon for å gi nissen æren for resten av gavene eller å bringe dem hit. Siden jeg er opptatt av at Mazungen skal lære seg å gi er det viktig for henne at vi selv plasserer gavene under treet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat