Sv: Med barn på kirkegårder.
Vi var på kirkegården for kort tid siden med hele svigerfamilien og da spurte storebror (blir 6 år om en uke) om det gjorde vondt når vi gikk oppå de døde.
Jeg er opplært til å aldri gå over graven der kisten er og sa det samme til han. Og at vi er stille og går pent når vi er der.
HAn lurte på om sjelen til de døde var i himmelen og så spurte han om min pappa som er død som han aldri har sett. Mamman til to gutter i gaten her døde for kort tid siden (tok livet sitt) Jeg har sagt at hjertet sluttet å slå og at hun ikke orket å puste mer. At hun var så sliten og at sjelen er i himmelen og at hun passer på barna sine derifra.
Han lurer på hva som skjer når vi dør og jeg har sagt at det er akkurat som når vi sover. At vi ikke merker noe mer. Men er litt redd for å si det sånn for kanskje han blir redd for å sovne.... 
Men han har skjønt det vi sier og det har gått greit. Han er veldig følelsesgutt og tenker veldig så vi gjentar ofte sånne samtaler sånn at han får skikkelig svar og ikke går og grubler på ting. HAn snakker av og til om når vi dør og blir lei seg men jeg sier jo at da er vi gamle og han er voksen som oss og har egne barn. Ikke lett å forstå alt dette.