Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-07, 22:35   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har et firma rett til å komme med krav om betaling?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg jobbet tidligere i en statlig låneistitusjon. Der sendte vi 4 purringer med 1 måneds avstand før vi sendte inkassokrav.

Jeg fikk selv inkossokrav fra støvsugerposer.no nettopp. Jeg hadde lagt posen i skapet i julestria og glemt den. Etter 2 uker fikk jeg inkossovarsel, uten purring. Jeg synes det er frekt.

Staten er noe for seg selv da. I det private markedet så kan en ikke drive med å ha så lang innkrevingstid. Hos oss så sender vi 1.purring 14 dager etter forfall, så 2.purring (inkassovarsel) 14 dager etter og til slutt inkassokrav 14 dager deretter igjen. Altså totalt 6 uker etter forfall før de får inkasso.

Jeg må bare legge til at vi er veldig greie med de som faktisk ringer oss å sier de ikke kan betale regningene sine, så ingen får inkassokrav så lenge de sier fra at de ikke kan betale og vi fikser en betalingsordning som må overholdes.

Sist redigert av Elisabet : 26-12-07 kl 22:41.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat