Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-08, 22:34   #59
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor liker du å reise?

Jeg elsker også å reise, bare det å dra på hytten en time fra der vi bor gir meg en deilig følelse. Det er fantastisk å ha helt fri fra jobben (som jeg forøvrig elsker), slippe å tenke på om bosspannet skal settes ut neste morgen, slippe å ha vekkerklokke på, og bare ta dagene som de kommer.

Når jeg er på reise (helst litt lenger borte enn hytten... ) så dukker kikkeren umerkleig opp i meg. Jeg elsker å sitte på en kafe og observere de som sitter rundt meg, eller ligge på stranden med nesen i en bok og smugtitte på verden rundt meg.

Det som er mest fantastisk med reisene, enten de er veldig eksotiske eller "bare" til en annen by i Norge er at de alltid skaper minner på en eller annen måte. Enten det er smaken av den ferske ananasen på stranden i Thailand, den fantastiske smaken av is i Firenze, natten vi havnet på et "Zimmer Frei" hos verdens koseligste dame i Tyskland, eller da jeg trakket på et sjøpinnsvin under snorkling i Thailand, Minner på godt og vondt som man kan hente frem når man trenger litt humor, romantiske følelser eller hva det måtte være.

Ekstra stas synes jeg det er nå når jeg får være med å skape minner for barna mine. Storebror snakker ofte om da han og storefetteren hoppet i bølgene i Italia. Det er deilig å være med ham på ferden i hans sommerminner, og det er godt å vite at det skal bli flere av dem.

I år blir et nydelig år for oss på reisefronten. Februar skal vi 14 dager til Thailand, Mai skal vi 4 dager til London, Juni skal vil 4 dager til Barcelone, Juli skal vi 4 dager til Nord-Norge, August skal vi 14 dager til Toscana og i September blir det sannsynligvis nok en langhelg til et eller annet sted sammen med gode venninner.

Barna skal være med på de lengste feriene, storbyferiene er det denne gangen bare jeg og mannen som skal dra. :hjerte: