Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-08, 12:41   #46
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Gjør du? Altså, våre gjester pleier som regel å hjelpe til helt av seg selv, akkurat som vi gjør hos dem. Men jeg forventer likevel ikke hjelp - det er helt ok å rydde av bordet alene når jeg har gjester. Det er da bare en bonus om noen hjelper til! Så hvis gjestene dine ikke gjør mine til å hjelpe deg med ryddingen - ber du dem da om å gjøre det?

Nå henger sikkert mine forventninger sammen med de vennene jeg har - som pleier å hjelpe til. Jeg ber dem aldri om det, men når maten er ferdig spør jeg gjerne "Er alle forsynt? Skal vi rydde av?" og derfra går det helt naturlig. Men om noen ikke hjelper til blir jeg ikke sur. La meg kanskje heller bytte ut ordet forventer med regner med. Fordi de pleier å gjøre det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat