Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-08, 20:55   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En gammel furutrapp

Jeg har totalrenovert tappa vår, fra sent 1940 tallet. Vi valgte å fjerne teppet der, så skrape bort all gammel maling og lakk. Pusse bort restene med maskin. Inni trinnene malte vi hvitt, og selve trinna beiset jeg i samme farge som rekkverket (kastanjebrun) Tilslutt ble det 7 lag lakk.

En SVÆR jobb, det er ingen tvil. Visste jo det på forhånd og tok litt og litt. Bare å fjerne teppet der tok jo en hel dag. Så tok jeg skrapa, trinn for trinn. Måtte også bruke kjemisk lakkfjerner for å få bort alle rester.
Trappa har blitt et skikkelig smykke i huset vårt og jeg har ikke angret et sekund på all tida jeg brukte !
Det siste bildet er med helblank lakk, det ble litt for blankt for oss, så jeg tok et lag halvblank over og det ble perfekt. Bruker parkettpolish et par ganger i året og den holder seg kjempefin.

Noen bilder skal du gjene få se

Før start : maling i mange lag, gyselig teppe og fantastisk rødbeiset brystpanel

Halvveis :

Ferdig, ovenfra

Nedenfra