Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-08, 00:26   #38
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilgodelapp - ikkje lov å bruke på salgsvarer?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg tenkte på da hun gikk for og bytte vesken 27/12. Og jeg trodde butikken hadde "opplysningsplikt" hvis det ikke var bytterett på varen som var kjøpt. Enten muntlig, eller ved oppslag i butikken.

De har ikke opplysningsplikt. Man er selv ansvarlig for å sjekke hva slags rettigheter man har i hvilken butikk.

Jeg syntes det er dårlig service hele poesien til butikken, ikke misforstå, men jeg mener også at dette ikke er butikken sin feil egentlig.
Den som kjøper gaver kan velge mellom mange butikker og er ansvarlig for å få tilfredstillende bytterettigheter selv.
Om man handler en gave som man er veldig usikker på så bør man forsikre seg om at man faktisk får returnert den, byttet, tilgodelapp.. eller noe. Som butikkansatt så må man forholde seg til gitte regler og man kan ikke opplyse hver eneste kunde om disse.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat