Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-08, 20:28   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: 85 prosent tar abort ved Downs syndrom

Grensen for fostervannsprøve er at mor har fyllt 38 år før termindato.

Jeg tok fostervannsprøve da jeg var gravid med minsten, da jeg oppfyllte kravet nevnt ovenfor.
Før vi bestemte oss for å ta prøven ,diskuterte vi hjemme hva gjør vi dersom noe er galt?

Trisomi 21 kalles ofte den "ikke arvelige typen av Downs syndrom", fordi foreldrenes
kromosomer er normale.

Trisomi 14 fører som oftest til spontanabort, eller til et levende født barn med
store misdannelser og stor risiko for tidlig død

Trisomi 18, også kalt Edwards syndrom ,er en svært alvorlig diagnose.

Det var disse tre trisomiene legen som hadde forhånds samtalen med oss brukte mest tid på
Trisomi 21 er Down syndrom og de to andre er svært handikappede barn,såkalte multihandikappede

Med tre barn i huset fra før og min alder i tillegg samt ikke særlig god helse, tror jeg for vårt vedkommende det ville blit svært vanskelig med et barn med en av de tre ovennevnte trisomiene
Det var vår begrunnelse for at forstervannsrøven ble tatt, og hadde det vært noe galt ville jeg valgt abort, selv hvor grusomt det høres ut.

Tross alt, det var endel å ta hensyn til i livet mit fra før.