Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-08, 14:31   #47
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Heksejaktes det på Gro nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så det er det at hun bor i Frankrike som er problemet? Bør alle pensjonister la være å flytte til Frankrike, fordi de da kommer til å benytte seg av urimelige skattefordeler? Jeg forstår virkelig ikke problemet, jeg gjør ikke det. Det skal være likhet mellom Jørgen Hattemaker og Kong Salomo, men med en gang Kong Salomo nytter seg av et gode så får han kjeft.

Gro flyttet vel til Frankrike før hun ble pensjonist, og valgte å ikke flytte hjem igjen på grunn av helsa, så vidt jeg har forstått.

Det er ikke noe galt med å flytte til Frankrike som pensjonist. Ei heller å jobbe for Pepsi. Men troverdigheten til Gro rammes av de valgene hun har tatt. Som politiker er troverdigheten alfa og omega, og de prinsippene Gro en gang (tilsynelatende) hadde er ikke lenger tilstede. Og det synes jeg i høyeste grad er en sak for media. Dog i langt mindre dimensjoner enn saken har fått.

Gro var like kjepphøy i sin regjeringstid som Stolenberg er nå ovenfor Stein Erik Hagen, der han snakker varmt om sosialdemokrati og spleiselag. Med en slik holdning kan man virkelig kreve at Stoltenberg går foran med et godt eksempel - også som pensjonist. Gjør han ikke dette må han regne med pepper. Forskjellen på Jørgen Hattemaker og Kong Salomo, er at Kong Salomo som reglel har forfektet synspunkter det forventes blir etterlevd.

Svar med sitat