Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd
Likte det siste alternativet. 
Jeg stemte at hvitt aldri er greit, og at svart er lov hvis man har fargerikt tilbehør. Mitt syn på hvitt ble styrket under et bryllup vi var i for noen år siden, der en av gjestene - iført en offwhite kreasjon som var mer brudete enn brudens kjole - ble fullstendig snydens. Hun endte kvelden med enorme rødvinsflekker nedover hele antrekket. På vei hjem ble hun stoppet i døra med ei flaske hvitvin som hun hadde tenkt å stjele med seg. 
Og det aller verste, kom jeg plutselig på nå, var hjemturen vår. Blåmann kjørte, og vi hadde med oss et vennepar i bilen. I tillegg tok vi med en av de andre gjestene - en stillfaren fyr som ingen av oss kjente fra før, men som trengte skyss. Den fulle hvitkledde ble et naturlig diskusjonstema i bilen, og vi var ganske rystet. Hvem var den stakkars kjæresten hennes, egentlig, spurte kompisen min. Det var det ingen som hadde fått med seg - før det kom beskjedent fra passasjersetet: "det er meg". (Eller sa han var, tro? De reiste åpenbart ikke hjem sammen, i alle fall. )
Sist redigert av Bluen : 09-01-08 kl 09:54.
|