Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-08, 10:36   #82
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Heksejaktes det på Gro nå?

[quote=Esme;759636]Du må forklare meg hva forskjellen på en rettighet og et tilbud er tror jeg, for jeg skjønner ikke hvorfor kontanstøtte skulle være et tilbud mens f.eks arbeidsledighetstrygd er en rettighet. Eller er det et tilbud også? [quote]

Klønete formulering fra min side. Meningen var å påpeke forskjellen på f.eks. barnetrygd (som også er en rettighet), men den kommer automatisk. Kontantstøtte må man søke om.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor er en hjerteoperasjon "betalt over skatteseddelen"? Det er jo et utsagn uten betydning, en enkeltperson har jo ikke betalt noen hjerteoperasjon for å si det sånn, det blir jo betalt ut av felleskassa på samme måte som kontantstøtten. Sånn som jeg ser det er det er en hjerteoperasjon og kontantstøtte begge goder som man får dersom man oppfyller kravene til det.


Det er ingen prinsipiell forskjell, nei. Men det er Giskes kompromissløse holdning i denne saken som jeg reagerer på. Det er nok av personer som gir avkall på sine rettigheter fordi det rett og slett tar seg veldig dårlig ut. Dette valgte Giske ikke å gjøre, og det gjør ham til en liten mann i mine øyne.

  Svar med sitat