Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-08, 11:11   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldreomsorgen i Norge - Advarsel! Langt

Det er helt grusomme tilstander her i eldre-omsorgen til tider. Min mormor slet meg hjerteproblemer og endel andre sykdommer som reduserte henne voldsomt. Min morfar hadde to drypp bak seg og var 90 % pleietrengende og bodde hjemme. Han klarte ingenting selv. MORMOR måtte ta seg av ham og holdt på å stryke med. Mamma tro til så mye hun kunne, men med to livstruende sykdommer var det ikke så mye hun kunne gjøre selv heller.
Allikevel fikk morfar avslag på sykehjemsplass gang på gang. Mormor gråt og gråt og mamma syntes situasjonen var helt forferdelig. Først etter vel et par ÅR med dette helvetet, fikk han plass der han bodde i et års tid før han døde. Helt horribelt!

Prisene er vel også et kapittel for seg. De grapser jo til seg det de kan av pensjonen til pasientene. Klart det er dyrt å bo på sykehjem, men det får da være grenser! Mormor bor i et eldre-kollektiv nå, og betaler 11.000 (!!!) i måneden for et lite rom med seng og sofa. Hun får alle måltider servert, men hallo. 11.000,- kroner ...